ABISTAVA KAITSE juurdeviivad HARJUTUSED.

HARJUTUSTE SOORITAMISE JUHEND:

Ründajad teevad kõike algul aeglaselt- kuni kaitsed õpivad ja hakkavad tegema õigesti !

Kaitse peab liikuma:

  1. kiirelt
  2. õigesse kohta (pallijoonele või rõnga-joonele kui vastane on palliga)
  3. õigesse asendisse (heasse tasakaalu, õige pea-käte-jalgade asendiga)

 

HARJUTUSED.

1)      LIIKUMINE KAITSE-ASENDIS , mille nimi on “1-e söödu kaugusel pallist”-selg-ees vehkleja-sammuga  (1M)

Töö: liikumine selg ees. 3 sammu selliselt:
- parem jalg ees,
- parem  käsi tõstetud ette, peopesa pööratud välja,
- vasak käsi tõstetud kõrvale,
- pea pööratud veidi paremale, parem silm on suunatud parema käe väikesele sõrmele.

Siis jala vahetus, st vasak jalg ja käsi ette, pea pööre vasakule 

¨      Algul sirgjooneliselt, hiljem sik-sak

 

2)      LIIKUMINE KOOS RÜNDAJAGA JA 1/3 TUNNETAMINE & HOIDMINE (3 mängijat)  (Vt: alumine joonis 1a)

      Asetus:  Ründajad: #1 ja #2 on otsajoonel ja #1 on palliga

                   Kaitse: katab pallita ründajat #2-e ja on 1/3-l pallijoonel

      Töö: Ründajad liiguvad vastas korvile, #1 otsejoones põrgatusega ja #2 sik-sak liikumisega. Algul aeglaselt !

              Kaitse: katab #2-e ja liigub koos temaga, olles kogu aeg 1/3-l pallijoonel

       Oluline! kaitse peab:

¨      nägema palli ja oma meest

¨      liikuma vehkleja-sammuga

           LISA: #1 põrgatab sik-sak liikumisega (ebaühtlaselt)

2-A) LIIKUMINE 1/3-le peale söötu (4 mängijat) (joonis 1 all)

Asetus: #1 on 1/3-l pallijoonel ja #2 on palli vastas

Töö: Ründajad: söödavad omavahel

Kaitsed: peale söötu #1 liigub rõnga-joonele ja #2 liigub 1/3-le

Algul paigal.

Siis edasi-liikumiselt. Ründajad liiguvad aeglaselt- aga kaitsed kiirelt !

Jälgi: Kaitse 3 L-i! Õige asend, õige koht ja kiirus !

Joonis1.Liikumine "ühe söödu kaugusele"


Joonis2. Liikumine appi läbimurde vastu.

3)      LIIKUMINE 1/3-lt APPI (kokku) LÄBIMURDE VASTU (4 mängijat) (joonis 2 ülal)

Töö: Aeglaselt ! Ründaja teeb peale paari otse põrgatust- aeglase läbimurde-põrgatuse keskele. Aeglaselt! Siis söödab välja.

                        Ründajad liiguvad ühel joonel !

           Kaitsed: peale “läbimurde” põrgatust keskele- liigub abi-poole-kaitse1/3-lt keskele appi.     Kiirelt ! 

        Põrgataja seepeale söödab välja ja kõik liiguvad lähte-asetusse.

JÄLGI: 1) et otsepõrgatuse ajal abipoole kaitse oleks õiges kohas ja asendis !

                        2) et kaitsed liiguksid tõesti kokku, et ei jääks ava !

 

4)      2X2 MÄNG : LIIKUMINE APPI  JA TAGASI OMA MÄNGIJA PEALE, kes mängib 1x1 peale söödu saamist.

        4-A)  Läbimurre tagant keskele  Vt. joonis 3

       Asetus: Ründajad: 2 tagamängija kohal

                   Kaitsed: A pallijoonel 1/3-l

                                 B palli vastas

       Töö: Ründaja 1 põrgatab keskele korvile ja kui tee on kinni, st kaitsed on kokku liikunud- söödab #2-le

                            #2 ootab kuni saab söödu, siis mängib 1x1

               Kaitse A liigub keskele (appi) B-ga kokku.

JÄLGI: et kaitsed liiguksid tõesti kokku, et ei jääks ava !

 4-B) Läbimurre tagant äärele  Vt. joonis 4.

         Sama, mis harjutus 4A, kuid ründes on 1 taga- ja 1 ääremängija.

         Joonis 3. Läbimurre tagant keskele. Harjutus 4a

          
          Joonis 4. Läbimurre tagant ääre suunas.
Harjutus 4b

   4-C)  LISAKS SÖÖT enne läbimurret : Sama. Ründajad teevad 1 või 2 söötu enne #1-e läbimurret