ABISTAV KAITSE. Loe enne tööd abistava kaitse juhendit ! ¨ ASETUS: 1. RÜNDAJAD võib iga treener panna soovitud asetusse. Antud harjutuses on 4 perimeetri mängijat ja 1 tsenter. Tsentri kohta võib muuta. 2. KAITSED seisavad pallijoonel. Paigal olles kasutavad kaitse-asendis keksimist. Nii saavad jalad hea koormuse, lisaks on kaitse valmis kohe liikuma. ¨ TÖÖ: 1.
RÜNDAJA põrgatab aeglaselt korvile. Siis kontrollime kaitsete asetust ja rotatsiooni! Esimene rünnak liigub pallur korvile paremalt käelt (näiteks positsioonilt all paremas nurgas) Teine rünnak liigub sama pallur korvile vasakult poolt. Kolmas ja neljas rünnak teeb sama ründaja kõrval positsioonist. Nii saab iga kaitse abistada ja roteeruda. Seega- igast perimeetri-postsioonist murrab ründaja sisse, algul ühelt- (p-lt), siis teiselt (v-lt) poolt. Vt: alumist joonist, kus on viie perimeetri-mängija läbimurde suunad ära toodud.
2. KAITSED liiguvad (kaitse3L-i):
- kiiresti - õigesse kohta -
õigesse asendisse
Kaitsed ei võta palli ära !
OLULINE: LÄBIMURRET ABISTAB lähim kaitse pallile, kes
liigub palli-kaitsega kokku. SEE ONGI ASJA MÕTE ! Teised kaitsed liiguvad korvi poole, samas lülitudes vajadusel vabanenud ründajate peale 1-e söödu kauguse võrra edasi.
Vaatame lähemalt kaitse tööd läbimurrete
korral erinevatest kohtadest. Joonis 1: läbimurre otsajoonelt
joonis 2: : läbimurre tagant Joonis 1: läbimurre otsajoonelt Otsajoonelt läbimurde korral on abistamisel 2 erinevat võimalust:
“pluss” on, et kaitse #1 on pallile kõige lähemal. “miinus” on, et tema oma mängija võib korvi alla vabaks jääda kui järgmine lähim kaitse #3 ei jõua reageerida. Kadettide koondis mängib seda varianti.
“pluss” on, et korvi alla ei jää vabat ründajat. “miinus” on, et #2 ta peab palju jooksma ja ta liigub põrgatajale ette küljelt Joonis 2: : läbimurre tagant : ¨ ASETUS: 1) Ründajad ja kaitsed nagu joonisel 2. ¨ SOORITUS: 1) Ründajad: #5 põrgatab paremalt korvile 2) Kaitsed: - abistab lähim kaitse- k3 - k3 kohale liigub sinna posit-le lähim k1 - k2 võtab korvi aluse tsooni ja näeb nii palli kui ka äärel olevaid #1 ja 2-e - k4 katab vabaviske piirkonda ja valvab #4 ¨ OLULINE: kaitse peab nägema kogu aeg nii palli kui tema kaetavas alas olevaid ühte või mitut mängijat ¨ JÄLGI: HARJUTUSE 2. VARIANT: SÖÖT+LÄBIMURRE Enne läbimurret teeme mõned söödud, et kaitse liiguks koos sööduga. ¨ KÄSKLUSED: 1) SÖÖDA! 2) MINE ! ehk põrgatus sisse
|