LIIKUMISTEHNIKA HARJUTUSED .
1. JOOKS & PIDURDUSED.
- jooks ringselt, vile peale (hüppega)pidurdus + põhiasendi (PA) võtmine.
- jooks ringselt, pidurdus märgistatud kohas n. koonuse või joone
juures.
- Pidurdus & pööre. Jooks vabaviske jooneni- pidurdus- pööre
180 kraadi- jooks otsajooneni- pööre- jooks keskjooneni jne. Pöörded
nii üle v. kui ka p.jala. Tee pöörded nii ette kui ka taha.
Lisa: erinevad liikumis-viisid (jooks selg ees, kaitseasendis jne.)
- Start peale pidurdust. Mängija jookseb 5 meetrit, pidurdab-
spurdib 90 kraadise nurga all teise suunda. Jälle jooks 5m jne.
Sama aga enne starti teeb pette liigutuse teise suunda.
Sama aga alustab jooksu pöördega taha.
2.SAMM-PIDURDUS ehk 1-2 pidurdus.
Igat harjutust saab teha palliga. Palli võib püüda kas peale ülesviset
& 1-te põrget või peale põrgatuse lõpetamist. Pall püütakse
pidurduse 1-se takti ajal!
- Samm-pidurdus. Lähteasend (La): õpilased ühel joonel või
male-asetuses, töö algul seisust- hiljem paigal jooksult.
Töö: 1. vile- õpilased astuvad p.jalaga ette- üle kanna.
2.vile- toovad v.jala õlgade laiuselt kõrvale.
3. vile- hüppavad üles, maanduvad tasakaalustatud PA-sse.
- Pöördega samm-pidurdus.
Töö: 1. vile- õpilased astuvad p.jalaga ette- keerates pöida u.90
kraadi paremale.
2.vile- toovad v.jala õlgade laiuselt kõrvale.
3. vile- hüppavad üles, maanduvad tasakaalustatud PA-sse. Tee mõlemale
poole!
Lisa: 1. sama ringselt liikumiselt. 2. lisa põrgatus & palli püüdmine
1-e ajal.
- Sik-sak jooks + pöördega samm-pidurdus + üleshüpe. Vt. all
joonist 1.
Mängija 1 alustab liikumist alumise korvi alt esimese koonuse suunas.
Teeb koonuse juures parem-vasak samm-pidurduse väikse pöördega ette
(jääb rinnaga vastaskorvi poole).
Üleshüpe.
Maandumine PA-sse, spurt järgmise koonuse suunas. Rõngaste
vahelisest joonest jätkab sörgiga.
Nüüd on vasak-parem pidurdus.
3. JOOKS TEMPOVAHETUSEGA.
- Siksak jooks äärejoonte vahel. Äärejoonest e koonustest rõngaste
vahelise jooneni on spurt, siis jätkatakse sörgiga. Vt.joonist 1.
joonis 1. 4. JOOKS +
PIDURDUS + PÖÖRE
- Jooks ette, hüppega pidurdus, kaks järjestikust pööret 180 kraadi
ja spurt endises suunas. Tee pöördeid üle mõlema jala ja nii ette
kui ka taha! 5. HÜPPED.
- Hüpe üle kraavi. Märgitud on 2 paralleelset joont vahega
alates 1m. Mängijad peavad samm-hüpetega üle "kraavi" hüppama.
Sama aga ühel jalal tehakse 2 joont piki joont, siis hüpatakse üle
"kraavi" jne.
- Hüppa ringidesse! Väljakule on joonistatud kriidiga ringid. Mängijad
peavad jalalt-jalale hüpates liikuma ühest ringist teise. Armees hüpatakse
auto kummidesse.
Lisa põrgatus. 6. SUUNA- & TEMPOMUUTUS.
- Kattemängu juurdeviiv harjutus. Platsil on teatud tähis, e.
kate ( koonus või mängija- hea oleks koos suure pehme "löögipadjaga").
Töö: Kattesse viimine ja väljumine- mängija liigub "katte"
suunas, diagonaalselt "kattest" veidi vasakule ja siis hetk
enne katet spurdib vastas suunas küünarnuki puutega
"padjast" või katte tegija küünarnukist. Sama teises suunas.
Lisa: mängija saab kattest väljumisel söödu ja läheb viskele. Lisa 1x1 mäng-
ülesanne on kaitse viia patja kinni. Kaitse peab katma lähedalt (et ründajal
oleks kergem) |