MÄNGUD.
Kuna väikestele lastele meeldivad mängud, sest need on kaasahaaravad
& huvitavad, siis mitmesugustel mängudel on tähtis osa korvpalli
õpetamisel.
Läbi mängude on võimalik lapsi "märkamatult" õpetada!
Treener peab seadma kõigest sellised mängureeglid, mis sunniksid õpilasi
tegema seda, mida vaja.
Samas on võimalik erinevate mängudega tuua treeningusse vaheldust ka päris
suurte mängumeeste töösse.
I. PÕRGATUS & SÖÖT.
1) Harkikull.
Püüdjad peavad püüdma väljakul liikuvaid mängijaid.
Püüdjad:
a) 2 püüdjat liiguvad omavahel ainult söötes ja peavad palliga
puudutama liikuvaid mängijaid. Palli ei tohi visata. Kullid
töötavad n. 3 minutit, loevad punkte.
a-1) mitu paari püüab korraga, et mängijatel ei oleks väljakul
"igav".
b) 2-3 püüdjat liiguvad igaüks omaette kas põrgatades või ilma.
Puude annab 1 punkti. Peab puudutama kas palliga või vaba käega.
Püütavad:
a) liiguvad põrgatades (n. ainult nõrgema käega)
Kinnipüütud mängija:
a) võtab paigal harkseisu, pall ülal. Saab -1p.
Kinnipüütud mängija vabastamine (+1p.):
a) vaba mängija peab oma palli kinnipüütud mängija jalgade vahelt läbi
põrgatama (+1p.)
II. PÕRGATUS, PLATSINÄGEMINE.
1) Saba.
Mängija peab kätte saama teiste mängijate "sabad" (+2p.).
Sabaks on selja taga pükstest välja rippuv särk. Samas ei tohi endal
lasta saba ära tõmmata (-2p.)
Ka palli välja löömise eest saab vastavalt +1 ja -1 p.
Agressiivsuse suurendamiseks on mängu algul igaühel -10 p. Nii ei saa
mängija ainult ennast kaitsta, vaid peab ka plusside tegemiseks teisi ründama.
Iga miinus punkt mängu lõpus annab n. 3 kätekõverdust. 2)
Vaata numbrit!
Mängijad pallidega näoga treeneri poole. Treener näitab hetkeks näppudel
mingit nr-t ja siis küsib kelleltki põrgatajatest, mis nr. oli?
Asetus-1:
a) Harki istes võimlemispingil üksteise taga, vahe u. 50 cm (et saaks
üle pingi põrgatada.).
Töö:
a) mängijad põrgatavad vaheldumisi vasaku ja parema käega
pingil
b) mängijad põrgatavad vaheldumisi vasaku ja parema käega
edasi-tagasi üle pingi: maha-pingile-maha.
Asetus-2:
Mängijad male-asetuses väljakul näoga treeneri poole.
Töö:
a) þongleerivad/ põrgatavad palliga (n. kaheksa jalgade vahel jne.) III.
PÕRGATUS. 1) Põrgatus ringis.
Mängijad põrgatavad piiratud maa-alal. Ülesandega teistelt pall
ringist välja lüüa.
Kellel pall välja löödi, läheb järgmisesse ringi (3 ringi platsil).
Kes jääb viimasena viimasesse ringi on võitja. Kasuta ka ainult nõrgema
käe põrgatust.
2) Jalgpall põrgatusega.
Jalgpalli võib jalaga lüüa ainult siis kui mängijal on
korvpall põrgatuse ajal kontrolli all.
3) Pesapall
Terminid:
1) Viskaja "kodu" on joon 2 koonuse vahel, mis on korvi all.
2) Võistkonna "kodu" on aga selle sama korvi all olev
otsajoone tagune.
Mängu algus:
Sinised on ründajad & punased, kes on platsil on kaitsed.
Rünnak:
Sinine #1 viskab musta palli väljakule nii, et kaitsetel oleks seda
raske kätte saada.
Seejärel Sinine #1võtab valge palli ja liigub põrgatusega (või ilma)
ümber koonuse, mis on keskringis ja tagasi "koju" (2 koonust,
mis on korvi all- kust ta alustas)
Kaitsed:
Nende ülesanne on Sinise #1 visatud pall kinni püüda ja siis selle
palliga tabada teda jalgadesse. Võib palli sööta põrgatajale lähimale
kaitsele.
Kui punased püüavad palli õhust, siis Sinine #1 joosta ei saa ja
viskama tuleb #2.
Üleminek. Põrgataja tabamise korral peavad:
1) kõik kaitsed (punased) spurtima üle otsajoone (kus joonisel
seisavad sinised).
2) kõik ründajad üritama visatud palli platsil kätte saada ja
omakorda proovima tabada põgenevaid punaseid.
See situatsioon / üleminek jätkub kuni ühel võistkonnal õnnestub
tabada vastast ja jõuda siis "koju" ilma ise pihta saamata.
Selle eest saab võistkond punkti ja õiguse palli visata. Visatakse
kindlas järjekorras, et kõik saaksid visata & joosta.
Mäng käib n. 15 punktini.
Muuda:
1) pane põrgatajale läbimiseks mitu koonust (n. slaalomina või
kolmnurgana ümber jooksmiseks)
2) lase palli lahti lüüa jalaga
3) põrgatus ainult nõrgema käega. IV. SÖÖT.
VEERE PALL
V. LIIKUMISTEHNIKA.
1) KALAMEES. Eesmärk arendada jooksu, pidurdusi, petteid.
Reeglid:
* keskjoonel on 4-6 püüdjat, kes võivad liikuda ainult kõrvale, st mööda
keskjoont. Ülesanne on puudutada jooksjaid (annab punkti)
* Otsajoonelt spurdivad jooksjad, kes peavad keskjoone ületama ilma
neid keegi püüdjatest puudutaks. Punkti saab see, kes jõuab esimesena
üle vastasvabaviske joone. Kui jooksjat puudutatakse -1p. Treener võib
jooksuaega lugeda valjusti- näiteks 5 sec.
|