MÄNGUD.

Kuna väikestele lastele meeldivad mängud, sest need on kaasahaaravad & huvitavad, siis mitmesugustel mängudel on tähtis osa korvpalli õpetamisel.
Läbi mängude on võimalik lapsi "märkamatult" õpetada! Treener peab seadma kõigest sellised mängureeglid, mis sunniksid õpilasi tegema seda, mida vaja.
Samas on võimalik erinevate mängudega tuua treeningusse vaheldust ka päris suurte mängumeeste töösse.

I. PÕRGATUS & SÖÖT.

1) Harkikull. 
Püüdjad peavad püüdma väljakul liikuvaid mängijaid.
Püüdjad:
a) 2 püüdjat liiguvad omavahel ainult söötes ja peavad palliga puudutama liikuvaid  mängijaid. Palli ei tohi visata. Kullid töötavad n. 3 minutit, loevad punkte.
a-1) mitu paari püüab korraga, et mängijatel ei oleks väljakul "igav".
b) 2-3 püüdjat liiguvad igaüks omaette kas põrgatades või ilma. Puude annab 1 punkti. Peab puudutama kas palliga või vaba käega.
Püütavad:
a) liiguvad põrgatades (n. ainult nõrgema käega)
Kinnipüütud mängija:
a) võtab paigal harkseisu, pall ülal. Saab -1p.
Kinnipüütud mängija vabastamine (+1p.):
a) vaba mängija peab oma palli kinnipüütud mängija jalgade vahelt läbi põrgatama (+1p.) 

II. PÕRGATUS, PLATSINÄGEMINE.

1) Saba. 
Mängija peab kätte saama teiste mängijate "sabad" (+2p.). Sabaks on selja taga pükstest välja rippuv särk. Samas ei tohi endal lasta saba ära tõmmata (-2p.)
Ka palli välja löömise eest saab vastavalt +1 ja -1 p.
Agressiivsuse suurendamiseks on mängu algul igaühel -10 p. Nii ei saa mängija ainult ennast kaitsta, vaid peab ka plusside tegemiseks teisi ründama.
Iga miinus punkt mängu lõpus annab  n. 3 kätekõverdust.

2) Vaata numbrit!
Mängijad pallidega näoga treeneri poole. Treener näitab hetkeks näppudel mingit nr-t ja siis küsib kelleltki põrgatajatest, mis nr. oli?
Asetus-1:
a) Harki istes võimlemispingil üksteise taga, vahe u. 50 cm (et saaks üle pingi põrgatada.).
Töö: 
a) mängijad põrgatavad vaheldumisi vasaku ja parema käega pingil 
b) mängijad põrgatavad vaheldumisi vasaku ja parema käega edasi-tagasi üle pingi: maha-pingile-maha.
Asetus-2:
Mängijad male-asetuses väljakul näoga treeneri poole.
Töö:
a) þongleerivad/ põrgatavad palliga (n. kaheksa jalgade vahel jne.)

III. PÕRGATUS.

1) Põrgatus ringis.
Mängijad põrgatavad piiratud maa-alal. Ülesandega teistelt pall ringist välja lüüa.
Kellel pall välja löödi, läheb järgmisesse ringi (3 ringi platsil). Kes jääb viimasena viimasesse ringi on võitja. Kasuta ka ainult nõrgema käe põrgatust.

2) Jalgpall põrgatusega.
Jalgpalli võib jalaga lüüa ainult siis kui mängijal on  korvpall põrgatuse ajal kontrolli all.

3) Pesapall

Terminid:
1) Viskaja "kodu" on joon 2 koonuse vahel, mis on korvi all.
2) Võistkonna "kodu" on aga selle sama korvi all olev otsajoone tagune.
Mängu algus:
Sinised on ründajad & punased, kes on platsil on kaitsed.
Rünnak:
Sinine #1 viskab musta palli väljakule nii, et kaitsetel oleks seda raske kätte saada.
Seejärel Sinine #1võtab valge palli ja liigub põrgatusega (või ilma) ümber koonuse, mis on keskringis ja tagasi "koju" (2 koonust, mis on korvi all- kust ta alustas)
Kaitsed:
Nende ülesanne on Sinise #1 visatud pall kinni püüda ja siis selle palliga tabada teda jalgadesse. Võib palli sööta põrgatajale lähimale kaitsele.
Kui punased püüavad palli õhust, siis Sinine #1 joosta ei saa ja viskama tuleb #2.
Üleminek. Põrgataja tabamise korral peavad:
1) kõik kaitsed (punased) spurtima üle otsajoone (kus joonisel seisavad sinised).
2) kõik ründajad üritama visatud palli platsil kätte saada ja omakorda proovima tabada põgenevaid punaseid.
See situatsioon / üleminek jätkub kuni ühel võistkonnal õnnestub tabada vastast ja jõuda siis "koju" ilma ise pihta saamata. Selle eest saab võistkond punkti ja õiguse palli visata. Visatakse kindlas järjekorras, et kõik saaksid visata & joosta.
Mäng käib n. 15 punktini.

Muuda:
1) pane põrgatajale läbimiseks mitu koonust (n. slaalomina või kolmnurgana ümber jooksmiseks)
2) lase palli lahti lüüa jalaga
3) põrgatus ainult nõrgema käega.

IV. SÖÖT.
VEERE PALL

V. LIIKUMISTEHNIKA.

1) KALAMEES. Eesmärk arendada jooksu, pidurdusi, petteid. Reeglid: 
* keskjoonel on 4-6 püüdjat, kes võivad liikuda ainult kõrvale, st mööda keskjoont. Ülesanne on puudutada jooksjaid (annab punkti)
* Otsajoonelt spurdivad jooksjad, kes peavad keskjoone ületama ilma neid keegi püüdjatest puudutaks. Punkti saab see, kes jõuab esimesena üle vastasvabaviske joone. Kui jooksjat puudutatakse -1p. Treener võib jooksuaega lugeda valjusti- näiteks 5 sec.