RÜNNAK #2- VISKE -KATE.
Viske-kattes kaitse lugemise juhend.

I. FAAS
Lõige korvile ja viskekate. (Vt. joonist 6)
1) #2 hüüab/näitab: "2!" (ehk 2-punkti- paremaks meelespidamiseks!) ja liigub põrgatusega äärele. Oluline on põrgatust varjata ja samas olla valmis söötma. Nüüd teeb #1 V-liikumisega lõike korvile. Siin on 1. sööduvõimalus (sv.) 
2) Kui söötu lõikele ei tule- teeb #1 rõnga all pausi ja mõned petteliigutused, et kaitset eksitada. Siis viib 1 oma kaitse viskekattesse, mille seab pallipoolne 
tsenter 5. Mõlemad ründajad loevad kaitset- järgides viskekatte kaitse lugemise juhist. Alumisel joonisel 1 liigub peale katet 45 kraadi peale.
Söötjal on siin jälle kaks söödu võimalust:
    a) viskeks avanevale 1-le
    b) katte teinud 5-le
3) Peale katet peab pallur olema valmis söötma mõlemale kaaslasele. 
 

joonis 6. lõige korvile ja viskekate

II. FAAS
. Liikumine #4.
Kui sööt läheb peale viskekatet 1-le perimeetrile- järgneb liikumine #4.



VISKE-KATTES KAITSE LUGEMISE JUHEND. 
 Kui ründaja liigub üle katte viskele (liikumine #2)- siis ta peaks lugema kaitset. Selleks on vaja kattesse liikumise ajal silmanurgast kaitse tegevust jälgida! Kuhu kaitse läheb?
Katte-saaja 1 tegutseb olenevalt kaitse valikust :
1.variant- kui kaitse jääb kattesse kinni- siis ründaja 1 liigub üles u 45 kraadi peale, palli poole (vaata joonist 6a). Sellega kulub kaitsel ründajale järele jõudmiseks lisa-aeg.


joonis 6a. kaitse jääb kattesse kinni

2.variant- kui kaitse läheb üle katte, st tuleb palli poolt katet- siis ründaja 1 liigub nurka (joonis 6b). 
Sellisel juhul teeb aga katte-tegija 180 kraadi pöörde taha kaitse tee peale ette, seades nii uue katte.


joonis 6b. kaitse liigub üle katte

3.variant- kaitse järgneb 1-le "rongina"- siis katte-tegija pöörab katet 90 kraadi (vaata punast noolt joonisel 6c) ja katte-saaja liigub ümber katte-tegija tagasi korvile


joonise 6c. kaitse järgneb "rongina"

Viske-katte-tegija (5) töö-juhend: 
Katte-tegemiseks võtab tasakaalustatud laia asendi. 
Kaitse kattesse toomine on kaaslase asi!
Peale küünarnuki puudet variant 1-e puhul ja katte-mängu lõppemisel teiste variantide korral:
    1) pöörab end momentaalselt rinnaga pallile- avanedes palli-korvi-joonele (olenevalt kus pall on). Nõuab palli ka siis kui sööt läheb mahalõiganud #1-le äärele.
    2) surub end korvi poole, mängib seljaga  
    3) ei lase kaitsel võtta sisse külg-vahel-asendit!

Improvisatsioon. Vali #2 asemel hoopis liikumine #1 ! 
Kui vastane hakkab liikumist 2 ennetama, siis vahel võib vastase üllatamiseks lõikaja 1 valida korvi all viskekatte kasutamise asemel hoopis kate tegemise 4-le (pallist vastas nurka) ehk ülemineku liikumisele #1. Kuid enne teostust pead veenduma, et katte saaja on mänguks valmis! Ära unusta rusikas käe tõstmist!