ÜLE-VÄLJA MAA-ALA PRESSINGU MURDMINE (MAP), liikumine #5
Juhised:
- EI paanikale!
- otsime söötudega kiirrünnaku võimalust, kuid samas mängime kindlalt!
- loe kaitset!
- hoiame palli väljaku kesk-teljel!
- avanemine: tekita söödukoridor kaitsete vahele, avane kaitse selja
taha- nii on kaitsel sind raskem visuaalselt kontrollida. Väldi väljaku
nurkasid!
- kui pall on kaitse eesliinist läbi /üle mängitud- peame kiirelt üritama
ära kasutada tekkinud arvulist ülekaalu.
- söödud: kasutame teravaid sööte.
- põrgatades jääb sul alati võimalus liikuda paar sammu tagasi kui
karp hakkab lähenema.
Kaitsetsoonis:
- kui saad söödu audist väljakule- pööra end rinnaga ründe-suunda
ja tõsta pall pea kohale ning otsi kaaslasi!
- väldi põrgatusel:
a) pea-maas põrgatust- haara silmadega väljakut!
b) põrgatust mööda küljejoont, et mitte karpi sattuda-
liigu palliga kesk-teljele!
c) karpi sisse põrgatust
- väldi söötmisel:
a) kaar- ja diagonaalsööte
b) sööte üle kesktelje (ühelt äärelt teisele)- need kõik
on kaitsele hea vahelt võtta. Sööta on võib läbi keskteljel asuva mängija.
c) kaaslase panemist ohtlikkusse olukorda. N. ära sööda
nurka- seal on kaitsetel teda hea karpi võtta.
LIIKUMINE #5 OTSAAUDIST ülevälja MAP-i vastu.
KASUTAME kui pall pannakse mängu otsaaudist ja ka peale pausi (N.
vahetus, time-out)
JUHIS:
- liikumised on spurdid!
- söödud on teravad- mööda ääri pane pesapallisööt!
ASETUS:
- #1 palliga audis,
- kolm meest "seinas" vabaviske joonel- 2, 3 ja 4.
- 5 asetseb kolmiku ja keskjoone vahel.
TÖÖ:
1. KÄIK. AUDI VÄLJAVISE. Joonis 1.
Pallur peab visuaalselt haarama kogu väljakut, sest 1.söödu võib
saada iga ründaja väljakul.
Väljaku-liikumist alustatakse üheaegselt peale palluri käsklust
"Läks!"
"Sein"- esimene liin.
"Seina" äärmised mängijad 2 ja 4- avanevad lugedes
kaitset otsa- või küljejoone suunas, et saada palli! Väldi nurki!
#3 teeb paar sammu palli suunas.
Tagumine liin- #5. On valmis liikuma ründe-korvi suunas, siin on tegelikult 1.sv-
pikk sööt, kuid see peab olema kindel!
Joonis 1.
2. KÄIK. PALL VÄLJAKUL. Joonis 2.
Kui pall läheb äärele 4-le, siis:
- 4 keerab end ründasuunda ja tõstab palli üles (hindab olukorda) ning on valmis söötma
vabadele kaaslastele.
- 3 ja 5 liiguvad diagonaalselt palli äärele, et söötu saada. Siin
on strateegiline suund.
- teiselt äärelt 2 spurdib keskele, ka seda suunda peab söötja
arvestama
- 1 liigub väljakule lugedes mängu
Kui pall läheb audist teisele äärele 2-le- toimub sama liikumine
peegelpildis.
3 ja 5 palli äärele ning 4 keskele.
Joonis 2.
Kui pall läheb audist keskele 3-le, siis temal tuleb (kui puudub
edasi sööduvõimalus) liikuda põrgatusega
mööda kesktelge korvile kuni avaneb sööduvõimalus (otsi ees 5-te).
Ääred 2 ja 4 spurdivad omal äärel korvile |