ÜLE-VÄLJA MAA-ALA PRESSINGU MURDMINE (MAP), liikumine #5

Juhised:
- EI paanikale!
- otsime söötudega kiirrünnaku võimalust, kuid samas mängime kindlalt!
- loe kaitset!
- hoiame palli väljaku kesk-teljel!
- avanemine: tekita söödukoridor kaitsete vahele, avane kaitse selja taha- nii on kaitsel sind raskem visuaalselt kontrollida. Väldi väljaku nurkasid!
- kui pall on kaitse eesliinist läbi /üle mängitud- peame kiirelt üritama ära kasutada tekkinud arvulist ülekaalu.
- söödud: kasutame teravaid sööte.
- põrgatades jääb sul alati võimalus liikuda paar sammu tagasi kui karp hakkab lähenema.  

Kaitsetsoonis:
- kui saad söödu audist väljakule- pööra end rinnaga ründe-suunda ja tõsta pall pea kohale ning otsi kaaslasi!
- väldi põrgatusel:
  
a) pea-maas põrgatust- haara silmadega väljakut!
   b) põrgatust mööda küljejoont, et mitte karpi sattuda- liigu palliga kesk-teljele!
   c) karpi sisse põrgatust
- väldi söötmisel:
   a) kaar- ja diagonaalsööte
   b) sööte üle kesktelje (ühelt äärelt teisele)- need kõik on kaitsele hea vahelt võtta. Sööta on võib läbi keskteljel asuva mängija.
   c) kaaslase panemist ohtlikkusse olukorda. N. ära sööda nurka- seal on kaitsetel teda hea karpi võtta.

LIIKUMINE #5 OTSAAUDIST ülevälja MAP-i vastu.
KASUTAME kui pall pannakse mängu otsaaudist ja ka peale pausi (N. vahetus, time-out) 
JUHIS:
- liikumised on spurdid!
- söödud on teravad- mööda ääri pane pesapallisööt!
ASETUS: 
- #1 palliga audis,
- kolm meest "seinas" vabaviske joonel- 2, 3 ja 4.
- 5 asetseb kolmiku ja keskjoone vahel.

TÖÖ:
1. KÄIK. AUDI VÄLJAVISE.  Joonis 1.
Pallur peab visuaalselt haarama kogu väljakut, sest 1.söödu võib saada iga ründaja väljakul.
Väljaku-liikumist alustatakse üheaegselt peale palluri käsklust "Läks!"
"Sein"- esimene liin.
"Seina" äärmised mängijad 2 ja 4- avanevad lugedes kaitset otsa- või küljejoone suunas, et saada palli! Väldi nurki!
#3 teeb paar sammu palli suunas.
Tagumine liin- #5. On valmis liikuma ründe-korvi suunas, siin on tegelikult 1.sv- pikk sööt, kuid see peab olema kindel!


            Joonis 1.

2. KÄIK. PALL VÄLJAKUL.  Joonis 2.
Kui pall läheb äärele 4-le, siis:
- 4 keerab end ründasuunda ja tõstab palli üles (hindab olukorda) ning on valmis söötma vabadele kaaslastele.
- 3 ja 5 liiguvad diagonaalselt palli äärele, et söötu saada. Siin on strateegiline suund.
- teiselt äärelt 2 spurdib keskele, ka seda suunda peab söötja arvestama
- 1 liigub väljakule lugedes mängu
Kui pall läheb audist teisele äärele 2-le- toimub sama liikumine peegelpildis.
3 ja 5 palli äärele ning 4 keskele.

             Joonis 2.

Kui pall läheb audist keskele 3-le, siis temal tuleb (kui puudub edasi sööduvõimalus) liikuda põrgatusega mööda kesktelge korvile kuni avaneb sööduvõimalus (otsi ees 5-te). Ääred 2 ja 4 spurdivad omal äärel korvile