TREENIMISEST.

 

Treener, kui sa astud saalis põrandale, soovitame enne läbi mõelda: MIDA, KUIDAS ja MILLEKS hakkad õpetama !

Ära unusta- õpetamine ja treenimine on 2 eri asja!

Soovitame turniiridel treeneril teha puudujääkidest märkmeid (kasvõi mängu ajal), et hiljem neid analüüsida ja trennis nende momentide kallal töötada. Tihti on vaja ise välja mõelda harjutusi, mis paneksid õpilased konkreetsesse situatsiooni või sunniksid mängijaid tegema seda, mida on vaja saavutada.

¨      mängija ei ole tehnikat omandanud nii-kaua kui ta ei soorita seda õieti, automaatselt ja suurelt kiiruselt.

      Seda ka mängu situatsioonis.

¨      treeningu ülesanne on tehnika jm õpetamine ja -omandamine läbi kordamiste harjutustes

¨      treenimine teeb heaks, kuid ainult kasutades õiget tehnikat ja sooritust

¨      kordamine peab olema tehtud õpilasele huvitavaks, sooritatud kõrge huvi ja entusiasmiga, kuni saavutatakse automaatsus

¨      too trenni mängu-situatsioon, mida tahad arendada! Tee see osadeks või lihtsamaks. Mida trennis pole korralikult õpitud- seda ei saa mängus nõuda !

¨      õpilaste silmadest peab paistma võidu / töö tahe !

¨      hoia trenn huvitava ja elavana, siis on kerge hoida tähelepanu ja raske töö tundub lõbuna 

¨      Sekku kui harjutus on liiga kerge või raske. Või “ei tööta”- tee korrektuure !

¨      Jälgi, et tehtaks seda- mida nõudsid harjutuse algul

¨      Iga mängija on eriline- arvesta tema vanust, taset, tausta ja egot

  JUHEND TRENNIS TREENERILE:

  Konspekt! Parem kehv plaan kui üldse ilma plaanita.

¨      Ole alati kohal õigeaegselt ehk natuke varemgi.

¨      Proovi võimalikult vähe jätta tegevusetust !

¨      Paranda iga viga !

¨      Ära lase valet liigutust kinnistuda !

¨      Kiida head sooritust ! Nii rünnakus kui kaitses! 

¨ Selgita mängijatele:
- milleks me midagi teeme? Eriti vaimselt & füüsiliste raskete asjade puhul. N kaitsemäng või agressiivsus.
- mis kasu saab mängija kui ta valdab teatud võtet või kui ta teeb mida nõutakse. Kui mängija mõistab seda on ta rohkem motiveeritud ja ka tulemus peaks olema parem

¨      Paku konstruktiivset kriitikat, et aidata parandada tehnikat ja mängu !

¨      Kritiseeri tegevust, mitte isikut ! See võiks olla treeneri ja mängija vaheline privaatne asi.

¨       Hoia ärritus kontrolli all,

¨      Väldi vimma tekkimist enda ja mängijate vahel ning meeskonna sees. Nõua selgitust, uuri põhjusi !

¨       Kehvad suhted võivad rikkuda trenni ja mängu. 

TÖÖ TRENNIS:

¨      mida trennis pole õpitud- seda mängus ei tule !

¨      harjuta trennis seda, mida sa tahad, et võistkond teeks mängus

¨      trenni algul korvi-alt visked, hiljem kaugemalt

¨      stretcing

¨      iga päev 5 min. töötame hüpitsaga. See arendab jalgade kiirust. Aeglaste jalgadega võid dominood mängida !

¨      þongleerimine palliga (ü keha, jalgade jne) maksimum kiirusel- arendab kiireid käsi

¨      iga päev vähemalt 1-2 individuaalset kaitse harjutust (N jalgade töö paigal või liikumiselt, agressiivne 1x1 jne)

VEEL:

¨ soovitame ka trennis mängijatel elada häälekalt kaasa kaaslase õnnestunud esitusele nii rünnakus kui ka kaitses.

HARJUTUSED

¨      Jagame toimelt:

1.      juurdeviivad

2.      õpetavad- kõige olulisemad

3.      arendavad-kinnistavad 

4.      oskuste-omaduste arendamiseks (N: kiiruse-, agressiivsuse- jm arendamiseks)

5.      jne.

¨      peaksid olema reaalsed

¨      mida see harjutus arendab ? Mitte, et vaat kui hea-huvitav harjutus !

¨      uued asjad trenni algul- kui kõik on veel värsked

 

PÕHITEHNIKA (PT)-(ingl. fundamentals) sisaldab:

1.      liikumistehnikat- jooks, pidurdused, hüpped koos keha-valitsemisega, jne

2.      pallitehnika- vise, sööt & püüdmine, põrgatus koos platsi-nägemisega jne

3.      ülejäänud- avanemine sööduks, kaitse 3 L-i (vt: ind kaitsemängu juhend), lauavõitlus,

 Neli osa PT õpetamisel:

1.      selgitus- milleks ja kuidas ?

2.      ettenäitamine

3.      sooritus koos parandusega

4.      kordamine

¨      peame nõudma õiget sooritust põhitehnikas iga sekund, va teatud juhtudel kui parandatakse alul üht suurt viga ja hiljem teisi

¨      iga mängija peab oskama põhitehnikat. Suuremaks saades lisanduvad sellele oskused vastavalt mängu-postitsioonile (N: tsentri-töö). Liiga tihti kohtab juba C-klassis, et igal mängijal on kindel positsioon.

¨      Samas peaks iga mängija oskama rünnata 1x1, igalt positsioonilt. Kõik peaksid valdama tsentri-tööd. Miks ? See on kõrge %-ga ala ja 4 veaga kaitse tuleb sinna viia. Perimeetril on kaitsel kergem veata mängida, kuid korvi all mitte !

 

TÖÖ ALGAJATEGA.

¨      Mängijatel peavad olema situatsioonid, kus edu-võimalus on suurendatud ja ebaõnnestumine vähendatud

¨      Palli raskus (võrkpall) ja rõnga kõrgus- vastavalt eale

¨      Loo kodu-ülesannete kompleks- mis laseb neil olla edukas

3 asja on tähtsad palli-käsitlusel:

1.      sõrmeotste tunnetus-kontroll.

2.      käte kiirus

3.      mõlema käe oskus. Nad peavad uskuma, et nad suudavad palliga teha seda, mida nad tahavad

4.      silmad üles !