TREENIMISEST. Treener, kui sa astud saalis põrandale, soovitame enne läbi mõelda: MIDA, KUIDAS ja MILLEKS hakkad õpetama ! Ära unusta- õpetamine ja treenimine on 2 eri asja! ¨ mängija ei ole tehnikat omandanud nii-kaua kui ta ei soorita seda õieti, automaatselt ja suurelt kiiruselt. Seda ka mängu situatsioonis. ¨ treeningu ülesanne on tehnika jm õpetamine ja -omandamine läbi kordamiste harjutustes ¨ treenimine teeb heaks, kuid ainult kasutades õiget tehnikat ja sooritust ¨ kordamine peab olema tehtud õpilasele huvitavaks, sooritatud kõrge huvi ja entusiasmiga, kuni saavutatakse automaatsus ¨ too trenni mängu-situatsioon, mida tahad arendada! Tee see osadeks või lihtsamaks. Mida trennis pole korralikult õpitud- seda ei saa mängus nõuda ! ¨ õpilaste silmadest peab paistma võidu / töö tahe ! ¨ hoia trenn huvitava ja elavana, siis on kerge hoida tähelepanu ja raske töö tundub lõbuna ¨ Sekku kui harjutus on liiga kerge või raske. Või “ei tööta”- tee korrektuure ! ¨ Jälgi, et tehtaks seda- mida nõudsid harjutuse algul ¨ Iga mängija on eriline- arvesta tema vanust, taset, tausta ja egot ¨ Ole alati kohal õigeaegselt ehk natuke varemgi. ¨ Proovi võimalikult vähe jätta tegevusetust ! ¨ Paranda iga viga ! ¨ Ära lase valet liigutust kinnistuda ! ¨
Kiida head sooritust ! Nii rünnakus kui kaitses! ¨ Paku konstruktiivset kriitikat, et aidata parandada tehnikat ja mängu ! ¨ Kritiseeri tegevust, mitte isikut ! See võiks olla treeneri ja mängija vaheline privaatne asi. ¨ Hoia ärritus kontrolli all, ¨ Väldi vimma tekkimist enda ja mängijate vahel ning meeskonna sees. Nõua selgitust, uuri põhjusi ! ¨
Kehvad suhted
võivad rikkuda trenni ja mängu. TÖÖ TRENNIS: ¨
mida trennis pole õpitud- seda mängus ei tule ! ¨
harjuta trennis seda, mida sa tahad, et võistkond
teeks mängus ¨
trenni algul korvi-alt visked, hiljem kaugemalt ¨ stretcing ¨ iga päev 5 min. töötame hüpitsaga. See arendab jalgade kiirust. Aeglaste jalgadega võid dominood mängida ! ¨ þongleerimine palliga (ü keha, jalgade jne) maksimum kiirusel- arendab kiireid käsi ¨
iga päev vähemalt 1-2 individuaalset kaitse harjutust (N jalgade töö
paigal või liikumiselt, agressiivne 1x1 jne) VEEL: ¨ soovitame ka trennis mängijatel elada häälekalt kaasa kaaslase õnnestunud esitusele nii rünnakus kui ka kaitses. HARJUTUSED ¨ Jagame toimelt: 1. juurdeviivad 2. õpetavad- kõige olulisemad 3. arendavad-kinnistavad 4. oskuste-omaduste arendamiseks (N: kiiruse-, agressiivsuse- jm arendamiseks) 5. jne. ¨ peaksid olema reaalsed ¨ mida see harjutus arendab ? Mitte, et vaat kui hea-huvitav harjutus ! ¨ uued asjad trenni algul- kui kõik on veel värsked PÕHITEHNIKA (PT)-(ingl. fundamentals) sisaldab: 1. liikumistehnikat- jooks, pidurdused, hüpped koos keha-valitsemisega, jne 2. pallitehnika- vise, sööt & püüdmine, põrgatus koos platsi-nägemisega jne 3. ülejäänud- avanemine sööduks, kaitse 3 L-i (vt: ind kaitsemängu juhend), lauavõitlus, Neli osa PT õpetamisel: 1. selgitus- milleks ja kuidas ? 2. ettenäitamine 3. sooritus koos parandusega 4. kordamine ¨ peame nõudma õiget sooritust põhitehnikas iga sekund, va teatud juhtudel kui parandatakse alul üht suurt viga ja hiljem teisi ¨ iga mängija peab oskama põhitehnikat. Suuremaks saades lisanduvad sellele oskused vastavalt mängu-postitsioonile (N: tsentri-töö). Liiga tihti kohtab juba C-klassis, et igal mängijal on kindel positsioon. ¨ Samas peaks iga mängija oskama rünnata 1x1, igalt positsioonilt. Kõik peaksid valdama tsentri-tööd. Miks ? See on kõrge %-ga ala ja 4 veaga kaitse tuleb sinna viia. Perimeetril on kaitsel kergem veata mängida, kuid korvi all mitte !
TÖÖ ALGAJATEGA. ¨ Mängijatel peavad olema situatsioonid, kus edu-võimalus on suurendatud ja ebaõnnestumine vähendatud ¨ Palli raskus (võrkpall) ja rõnga kõrgus- vastavalt eale ¨ Loo kodu-ülesannete kompleks- mis laseb neil olla edukas 3 asja on tähtsad palli-käsitlusel: 1. sõrmeotste tunnetus-kontroll. 2. käte kiirus 3. mõlema käe oskus. Nad peavad uskuma, et nad suudavad palliga teha seda, mida nad tahavad 4.
silmad üles !
|