RÜNNAKU
JUHISED: PÕRGATA SIIS, KUI EI SAA SÖÖTA- MITTE VASTUPIDI ! Sissejuhatuseks. 1) kiire ja agressiivne, ülesandega kiiresti toimetada pall ründe-tsooni. Võimalusel lühikeste teravate või pika kaar-sööduga. Põrgatus vaid äärmisel vajadusel 2) aeglane rünnak, kasutatakse kui: ¨ Mõned kiired on järjest ebaõnnestunud ¨ Platsile on jäänud vähe mängijaid ¨ Vastased on kiiremad ¨ Eduseisus mängu lõpus ¨ Vastane on juba kaitses Nn.
“pikk rünnak” ei pea olema aeglane- mängitakse kuni hea
viskekohani ! KIIRRÜNNAK. Parim moodus saada kergelt 2punkti. Vaata ka: “kiirrünnaku juhised” Kiire miinused: ¨ Pallikaotused suurel kiirusel ¨ Riskantsed söödud ja visked ¨ Mõttetu energia kulu- alustades rünnakut liiga vara või hilja 1. VÕISTKONDLIKU RÜNNAKU JUHISED KAITSETSOONIS.
1.-Lauapall
ja 1-ne sööt. Peale lauapalli saamist peaks : VIGA: laua saanud
mängija hakkab mööda otsajoont pea
maas põrgatama. Vaata ka kiirrünnaku 1-ne sööt
2-Otsaaut pärast vastaste korvi. *Viskame audi KIIRESTI välja!
Orienteeruvalt kohast kust 3-sec-ala-joon lõikab otsajoonega ja sealt
poolt- kuhu pall kukkus. VIGA: visates laua alt, võib kaarsööt
tabada lauaäärt ! Audi viskab välja lähim
mängija pallile ¨
Astu palliga audijoonest natuke
tahapoole ja võta sisse tasakaalustatud asend ! Siis ei ole
ettekukkumise ja üleastumise ohtu . ¨
Esimene pilk ette- äkki saab
teha PIKKA SÖÖTU ? VIGA : 1. hakatakse omavahel süüdlast
otsima ja selgitama, kes lasi vastasel visata.
2. “väike põrgataja” palliga otsib kaaslast, kes talle
audi välja viskaks?! Selle asemel võib vastaseid üllatada,
kes “jalutavad” kaitsesse ega vaata taha!
2a-Küljeaut kaitsetsoonis. ¨
Kuna kohtunik peab palli
puudutama- võiks talle seda kiiresti pakkuda ja kohe seejärel otsida söötu
välja ! ¨
Audiväljaviskel pressingu puhul
võiksid platsi-mängijad seista kaitsetsoonis nii kaua kui söötja saab
palli ja on valmis. Nii on ründetsoon tühi ja saab ette-
3-Söödud kaitsetsoonis ·
Kui kaaslane on vaba ja eespool
, eriti kui ta on pallipoolsel äärel, PEAKS TALLE SÖÖTMA ! ·
Kui sööt läks äärele, siis
esimesel võimalusel kui kaitse võimaldab- peaks palli söödu või põrgatusega
tooma keskele. Kuna keskelt on palli parem jagada äärtele, st söödunurk
on suurem 4-Põrgatus kaitsetsoonis on õigustatud kui pole kellelegi sööta.
·
kui ei saa sööta- põrgata ! Proovi
liikuda väljaku keskele, et mitte küljejoonel lõksu sattuda ! Ka on
keskelt parem söötu äärtele jagada ! JÄLGI PLATSI ! · pressingu puhul võiksid pallita mängijad ründetsooni liikuda , et põrgatajale ruumi teha. Samas ei tohi võistkonnal side palliga mängijaga ära kaduda. Selleks võiks üks mängija jääda põrgataja lähedusse, et vajadusel teda toetada. (Inglise keeles kasutatakse selle mängija kohta väljendit trailor.) Samas peaks trailor hoidma palluriga piisavat distantsi, et tema kaitse ei saaks palli-kaitset abistada. Treener võiks palli ületoomist usaldada ka vähemosavatele, eriti mängusituatsioonis-muidugi kui tagajärg seda lubab !
1. 1x1 (läbimurde-põrgatusega, viskega paigalt) Eristame perimeetri- ja tsentrimängija rünnakut. Iga mängija oskama rünnata 1x1, igalt positsioonilt. Kõik peaksid valdama tsentri-tööd. Miks ? See on kõrge %-ga ala ja 4 veaga kaitse tuleb sinna viia. Perimeetril on kaitsel kerge veata mängida, kuid korvi all mitte ! 2.
kate 2x2, 3x3 3.
sööt & lõige 4. sööt ühele & kate teisele poole 5. kombinatsioonid, mis sisaldavad neid elemente 6. motion-rünnak, kus mängijatel on kindlad ülesanded ja kus puudub kindel kombinatsioon. Ja keegi (isegi treener) ei tea kust tuleb vise. Situatsioonis
mitte osalevad ründajad peaksid oma kaitsed hoidma selliselt tegevuses,
et nad ei saaks minna abistama!
|