RÜNNAKU JUHISED:

 

PÕRGATA SIIS, KUI EI SAA SÖÖTA- MITTE VASTUPIDI !

Sissejuhatuseks.
Eristatakse kahte tüüpi rünnakut ja võistkond peab oskama mängida mõlemat :

1) kiire ja agressiivne, ülesandega kiiresti toimetada pall ründe-tsooni. Võimalusel lühikeste teravate või pika kaar-sööduga. Põrgatus vaid äärmisel vajadusel

2) aeglane rünnak, kasutatakse kui:

¨      Mõned kiired on järjest ebaõnnestunud

¨      Platsile on jäänud vähe mängijaid

¨      Vastased on kiiremad

¨      Eduseisus mängu lõpus

¨      Vastane on juba kaitses

    Nn. “pikk rünnak” ei pea olema aeglane- mängitakse kuni hea viskekohani !
Rünnaku põhimõtted peaksid olema samad- olenemata kas mängitakse kiiret või aeglast rünnakut.

 

KIIRRÜNNAK.
Kiirrünnak algab heast kaitsest ja eelkõige vastaste blokkimisest peale viset. Kiiret võiks üritada iga rünnak

Parim moodus saada kergelt 2punkti. Vaata ka: “kiirrünnaku juhised”

Kiire miinused:

¨      Pallikaotused suurel kiirusel

¨      Riskantsed söödud ja visked

¨      Mõttetu energia kulu- alustades rünnakut liiga vara või hilja

  RÜNNAKU JUHISED.

    1. VÕISTKONDLIKU RÜNNAKU JUHISED KAITSETSOONIS.

  1.-Lauapall ja 1-ne sööt.

    Peale lauapalli saamist peaks :
1) pallur pöörama ennast korvist eemale äärele ja otsima esimest söötu.
2) palli-poolne tagamängija  peaks avanema selliselt äärele, et talle saaks sööta.    MIKS ? Sest tavaliselt on lauapalli saanud mängija  ümbritsetud mitme vastasega ja kiireim moodus rünnakut alustada on pall korvi alt välja sööta.  
3) võistkond alustab (kiir)rünnakut

    VIGA: laua saanud mängija hakkab mööda otsajoont pea maas põrgatama.  

Vaata ka kiirrünnaku 1-ne sööt

 

   2-Otsaaut pärast vastaste korvi.

     *Viskame audi KIIRESTI välja! Orienteeruvalt kohast kust 3-sec-ala-joon lõikab otsajoonega ja sealt poolt- kuhu pall kukkus.

     VIGA: visates laua alt, võib kaarsööt tabada lauaäärt !

         Audi viskab välja lähim mängija pallile

¨      Astu palliga audijoonest natuke tahapoole ja võta sisse tasakaalustatud asend ! Siis ei ole ettekukkumise ja üleastumise ohtu .

¨      Esimene pilk ette- äkki saab teha PIKKA SÖÖTU ?

       VIGA : 1. hakatakse omavahel süüdlast otsima ja selgitama, kes lasi vastasel visata.

                2.  “väike põrgataja” palliga otsib kaaslast, kes talle audi välja viskaks?!

      Selle asemel võib vastaseid üllatada, kes “jalutavad” kaitsesse ega vaata taha!

   2a-Küljeaut kaitsetsoonis.

¨      Kuna kohtunik peab palli puudutama- võiks talle seda kiiresti pakkuda ja kohe seejärel otsida söötu välja !

¨      Audiväljaviskel pressingu puhul võiksid platsi-mängijad seista kaitsetsoonis nii kaua kui söötja saab palli ja on valmis. Nii on ründetsoon tühi ja saab ette-spurtinud mängijale teha pika söödu

   3-Söödud kaitsetsoonis

·        Kui kaaslane on vaba ja eespool , eriti kui ta on pallipoolsel äärel, PEAKS TALLE SÖÖTMA !

·        Kui sööt läks äärele, siis esimesel võimalusel kui kaitse võimaldab- peaks palli söödu või põrgatusega tooma keskele. Kuna keskelt on palli parem jagada äärtele, st söödunurk on suurem

 

   4-Põrgatus kaitsetsoonis

      on õigustatud kui pole kellelegi sööta.

     ·  kui ei saa sööta- põrgata ! Proovi liikuda väljaku keskele, et mitte küljejoonel lõksu sattuda ! Ka on keskelt parem söötu äärtele jagada ! JÄLGI PLATSI !

     ·  pressingu puhul võiksid pallita mängijad ründetsooni liikuda , et põrgatajale ruumi teha. Samas ei tohi võistkonnal side palliga mängijaga ära kaduda. Selleks võiks üks mängija jääda põrgataja lähedusse, et vajadusel teda toetada. (Inglise keeles kasutatakse selle mängija kohta väljendit trailor.) Samas peaks trailor hoidma palluriga piisavat distantsi, et tema kaitse ei saaks palli-kaitset abistada.

     Treener võiks palli ületoomist usaldada ka vähemosavatele, eriti mängusituatsioonis-muidugi kui tagajärg seda lubab !


VÕISTKONDLIKU RÜNNAKU PÕHIMÕTTED ründe-tsoonis.

1.      1x1 (läbimurde-põrgatusega, viskega paigalt) Eristame perimeetri- ja tsentrimängija rünnakut.

             Iga mängija oskama rünnata 1x1, igalt positsioonilt. Kõik peaksid valdama tsentri-tööd. Miks ? See on kõrge %-ga ala ja 4 veaga kaitse tuleb sinna viia. Perimeetril on kaitsel kerge veata mängida, kuid korvi all mitte !

2.      kate 2x2, 3x3

3.      sööt & lõige

4.      sööt ühele & kate teisele poole

5.   kombinatsioonid, mis sisaldavad neid elemente

6.   motion-rünnak, kus mängijatel on kindlad ülesanded ja kus puudub kindel kombinatsioon. Ja keegi (isegi treener) ei tea kust tuleb vise.

Situatsioonis mitte osalevad ründajad peaksid oma kaitsed hoidma selliselt tegevuses, et nad ei saaks minna abistama!  
VIGA: Neli pallita ründajat vaatavad pealt kuidas üks palliga kaaslane üritab midagi korda saata.
SEEGA:  Pall "käima" ja mehed liikuma !