KAITSEMÄNG TSENTRI VASTU.

Kaitsemäng vastase tsentri vastu koosneb mitmest eri osast ja sõltub mängu situatsioonist.
Allpool vaatleme enim esinevaid mängu situatsioone:
1) kui tsenter saabub ründetsooni ja hakkab ületama 3-punkti joont.
2) kui tsenter hakkab abi-poolelt liikuma pallile, et avaneda sööduks (n. alumise posti kohale)
3) kui tsenter hõivas palli-poolel alumise posti koha
4) kui tsenter sai palli alumise posti kohale

ÄRA UNUSTA: kergem on mängida pallita vastase vastu- seega ära lase tal saada palli!

Jooniste selgituseks:
- pallur 1 on 45 kraadi peal, kus kõige "magusam" koht tsentrisse söötmiseks. 
  Eeldame, et pallur otsib 5-le söötu ja viimane tahab seda saada.
- sinised nooled on punase kaitse A liikumise märgistamiseks
- sinised "T-d" tähistavad kaitse blokeerimis-tegevust jõulise kontaktiga ründaja liikumise takistamiseks. 
  Selleks soovitame võtta keskmiselt madala asendi ja viia küünarnukid kõrvale ning tõsta kõverdatud käed rinna kõrgusele  
- kollane nool tähistab vastase tsentri liikumise suunda
- punane nool osutab surve ja suunamise suunda

1) kui tsenter saabub ründetsooni ja hakkab ületama 3-punkti joont. Joonis 1.
Kaitse peaks tema vastuvõtmist alustama juba 3-punkti joonelt ja vastast
jõuliselt suunama pallist (abi poolele) eemale ning võimalikult korvist kaugemale (punane nool) 

Joonis 1.

2) kui tsenter hakkab abi-poolelt liikuma pallile, et avaneda sööduks 
(n. alumise posti kohale). Joonis 2
Tavaliselt asetseb abipoole kaitse rõnga-joonel (joonisel kaitse A kollasel katkendlikul joonel)
Ründaja liikumist pallile tuleks hakata takistama võimalikult vara, kõige hiljem rõnga-joonel. Samas peaks vastast suunama otsajoone poole, sest siis oled palli-poolele jõudes õiges positsioonis- külg-vahel asendis kattes ülalt.

 Joonis 2

3) kui tsenter hõivas palli-poolel alumise posti koha, siis kaitse peaks saavutama nn käsi&külg-vahel asendi, tõstes ka palli-poolse jala söödu joonele (Joonis 3). 
Vaba käega kontrollib kaitse aga ründajat seljalt.
Oluline on ründajat katta antud situatsioonis ülevalt poolt ja suruda vastast otsajoone poole (punane nool),  sest seal on peale palli saamist vastasel kehvem viske-nurk ja ka otsajoon limiteerib liikumist. 
Kui kaitse kaotab selles situatsioonis võitluse koha pärast- jäädes ründaja selja taha (ehk 5-e ja korvi vahele) on kaitsel otstarbekas panna üks jalg vastase jalgade vahelt läbi ja proovida seda jalga kasutades vastast "tõsta" ja samal teda suruda korvist eemale.
Lisaks on võimalus tulla täielikult ründaja ette, kuid see eeldab tõhusat abi korvi alt üle söödu korral.

Joonis 3.
Kui tsenter on palli-poolel, aga palli-risti-joonest ülal pool- on soovitav vastast katta alt poolt- vaata joonist 3a.

joonis 3a

4) kui tsenter sai palli alumise posti kohale seljaga korvi poole (Joonis 4)- soovitame kaitsel panna tõstetud küünarvars vastu vastase selga ja mitte lasta tal liikuda korvi poole. Teise käega proovi segada põrgatust. Võimalusel suuna põrgatus otsajoone poole.
Kui sööt läks tsentrisse- peaksid lähimad kaitsed sellele positsioonile tegema paar kiiret sammu palli suunas, et aidata pallikaitset- lüüa pall vastasel käest välja, saavutada pooleks-pall jne, samas peab appitõtanud kaitse jõudma tagasi oma mängijat katma.
Inglise keeles kasutatakse selle kohta terminit jump-in.

Joonis 4
Kui tsenter on korvi läheduses ja otsib pealeviske võimalust (n peale lauapalli või -põrgatuse lõpetamist)- soovitame kaitsel käed üles tõsta ja läheneda kontaktiks ründajale. Surve avaldamiseks kasuta põlvi ja puusi. 
Samuti on oluline vastane blokeerida peale igat pealeviset.